Alla inlägg under februari 2010

Av Anna - 28 februari 2010 12:17

ja i fredags kom två tjejkompisar från Gävle,Vicky & Jenny.. Har ju bestämt sen 1½ månad tillbaka att dom skulle komma å vi skulle gadda oss :-)

Så dom åkte hem för en stund sen.. Hade jätte trevligt,i fredags blev de god mat och vin..Och min kära sambo drog nog för många vinglas hihi

Igår åkte vi in till Skänninge vid 10 kom inte hem förens halv 12,och då e de bara ca 3 mil dit härifrån.. Men vi fick ju nått fint av det :-) Började tattuera oss vid 11 tiden,blev fika först.. Så Jenny först ut gjorde en Tiger i nacken Vicky fixade sin vad och jag Skuldran,först skulle ja ha en blomma insidan av armen som jag spanat in länge nog,men ändrade mig till Loke på skuldran,och jag är förbannat nöjd lika så Jenny & Vicky oxå :-) Senare idag blir det ljusparty..Seg som tusan är jag hoppas jag piggnar på mig inom en timme:-) bjuder på några fina kort här   


  Kramkalas Vicky & Micke


  Jenny & Vicky


 

Vicky myser med Elviz


 

Jennys Tiger


  Loke sitter fint där :-)


 

Vickys fina vad   

Av Anna - 24 februari 2010 21:23

Har inte hänt så mkt,därför vi inte uppdaterat,idag e nog första gången på flera dagar som de var riktigt skönt ute  Drog till stan,skulle lämna av Adam,hämta Clara hos dagmamman,sen skulle jag träffa Karin på stan skulle shoppa lite toppar,men hittade bara 2 st..Typiskt när man behöver,men två är iaf nått   

Sen tog vi en fika..Mums !! Sen drog jag och Karin till Lena och tittade på hennes 7 veckors Border Collie valpar gud va söta,såg dom sist för 3 veckor sen oj va dom hade blivit stora,de är hos henne jag ska gå vallningskurs med Lizzie,jag har min favorit där en liten söt tjej med blåa ögon,ja hon är döv men så jävla söt och go,tur att dom är tingade allihopa,Lena har 5 Border Collie 4 tikar och en hane sen en tax oxå..Hon ska ta valpar på en Bordercollie tjejerna igen,så valpar blir i Maj ungefär..Sen ska hon ta valpar på taxen Kajsa som hon heter..Åååå då ska jag inte dit och kolla,för jag har valpsjuka.. Nått jag drömmer om är en Golden retriever de får bli min nästa hund..Men just nu räcker det med 4 hundar säger Micke,men jag skakar på huvudet har man 4 kan man ha 5 eller hur????  

Jag bjuder på några kort från valptittandet.. Titta va söta dom är


 

Karin pussas med lilltjejen


 

Myys


 

  


Stora tjejerna 


  Så förbannat fiiiiin

  Jag och Favoriten så klart   

 

Jag myser


  Ligga fint kan vi oxå  


  Söt va?


 

Liten söt tjej men blyg


  Ville ha med mig hem,men tyvärr skulle hon flytta till Västervik på lördag  


 

Fina Mac,eftersom det finns en löptik där hemma,får han vara där :-)


Visst e dom söta?


Av Anna - 21 februari 2010 18:41

Idag har de vart en lugn och skön dag.Micke jobbar,skulle jobba 7-21:15 men började istället 10 skönt,har haft en riktigt tvättdag ida och fortfarande kvar,men snart så.. Har haft lite utebus med hundarna,Karin kom med gott fika bröd vid två,och nu sitter vi med varsin dator här i soffan medans barnen tittar tv,ska snart lägga Adam här sen ska Clara med sova,skönt när dom kommer i säng så man får egentid hihih.

I veckan blir de lite träning,ska ringa Iris nu och se om vi ska träna tillsammans imorgon :-)Då blir de åka till Mjölby och träna och det är så viktigt för Loke att träffa andra hundar och på nytt ställe,då han e lite mot andra hanhundar.. Han vet nog bara inte hur han ska vara mot dom.. Konstigt tycker han nog..Hmm för arg är han ju egentligen inte.. Svårt med signaler från dom andra hanhundarna..Hmm så de ska vi träna bort,och då e de bra,för Iris har en flat kille på 9 månader så de går nog bra..De visar sig,för de där ska han sluta med annars blir jag galen  Så nu får vi sätta igång med denna träning fast de e mkt snö bläää.. Men ska vi komma nån stans inom en snar framtid så får vi sätta fart,och jobba tycker han ju om precis som mamma,oftast lägger han träningen i bra fokus :-) På planen har han inte tid att mucka..Och jag sa OFTAST haha..Ha en bra kväll!!

Bjuder på några kort här från våran dag!


         

                     

Av Anna - 20 februari 2010 21:45

Hej på er, nu tänkte jag att det är dags att jag (husse) tar och skriver några rader i vår nya hundblogg. Jag kan inte säga att jag är uppvuxen med hundar för det är jag inte men har alltid älskat dom och köpte min första hund när jag var 18 år.Det var en blandras tik som fick namnet Skrållan somför övrigt är ett kattnamn enligt min sambo;.) Skrållan var en mkt trevlig hund och jag gick många lydnadskurser och annat med henne. Tyvärr gick hon bort 7 år gammal efter att först fått cancer och sedan borrelia,

Sedan följde en väldans massa år utan hund tills nu för drygt ett år sen då jag träffade min Anna. Hon hade då Rocky och Loke och domföll jag för direkt.

Men Rocky fixa inte att gå kurser tillsammans med andra hundar och Anna går ju kurserna med Loke och jag tiitta på vilket blir tråkigt i längden.

Så det sluta med att jag skaffade mig en valp och det blev Elviz.

Ganskahäftigt att det kunde bli så rätt för Elvis är en helt perfekt hund för mig,han är glad men otroligt lugn för sin ålder och han är mjuk.

Jag är bestämd mot honom behöver absolut inte använda några hårda ord för han trotsar inte utan vill vara husse till lags.

 

Lille Elvis man har nästan glömt hur liten du var:-)

 

Jag och Elvis i spårskogen

 

En riktigt riktigt fin bild tycker jag.

Och sen kom Lizzie Elviz syster till oss och nu så är våran hundkvot fylld enligt mig i allafall. Sambon verkar inte ha någon gräns men tror att hon gillat läget nu:-)

Det är kul att ha ett gemensamt intresse och vi jobbar båda tvåför att våra hundar ska ha det så bra som möjligt.

Sen tror jag att det är sommed barn att det är bra med både en husse och matte för man är på lite olika sätt med hundarna och man märker att hundarna vet skillnaden precis:-) Om Anna går ut i köket på kvällen ligger de kvar och sover men om jag kommer så står de på kö vid dörren för de vet att "pappa" brukar ta kvällspasset:-) jag kallar Elviz för min hund men själfallet är det så att vi har våra fyra hundar tillsammans men det är väl tänkt att jag ska svara för större delen

av hans uppfostran och det återstår att se hur det går:-)

Har väl sagt att jag ska ställa upp på en lydnads etta men vi får se hur det blir med det. Det viktigaste är en bra grundlydnad för det underlättar både min och hans vardag.

Ha en bra kväll alla/Micke


Av Anna - 18 februari 2010 18:49

Om en 5e hund.. En Golden eller en flat,gud va söööööta :-)

Om bara min sambon med kunde få in det i sin lilla skalle hihih..

Sitter i soffan och myser med Clara innan hon ska sova,ska ta lite kaffe snart..

Hundarna sussar som jag vet inte vad inne i köket:-) Trötta,men de tackar vi för 

Vill att vårens kurser ska börja nu snart,en del börjar i mars och de ska bli såå kul och har ju 4 hundar här hemma som uppskattar de oxå  

Nu ska ja ta lite kaffe

Av Anna - 18 februari 2010 14:35

Har nyss kommit hem från en kompis,tog med mig Loke så han fick leka med deras Malte som är Rottiskille.. Sen tog vi en promenad..Så nu är Micke och hämtar Clara,och jag ska ta en promenad med dom andra hundarna,sen blir de träning med Loke och Lizzie,Micke åka jobbar några timmar,undra va  vi ska göra? Ja timmarna går nog fort :-) Nej måste sätta fart nu.. Hörs senare

Av Anna - 17 februari 2010 17:10

Precis hemkomna från stan,packade in oss i bilen efter lunch & åkte till stan(råssnäs udden)För en promenad med hundarna,alltid lika kul på lite nyare ställen än att promenera/träna på samma ställe,bra träning för hundarna oxå   

Loke fick leta godis i olika träd,ojj va det var kul tyckte han så himla söt hihi..

Lizzie fick oxå testa,hon gillade de oxå när hon kom på vad jag hade gömt   

Sen åkte vi vidare för att hämta upp Amanda i stan och vidare till dagmamman för att hämta Clara,en överlycklig sådan :-) Hade vart så stolt och berättat att hon slutat med tutte är ju 5e dygnet nu hur skönt som helst,våran stora tjej nu ju,var togen vägen?!   Nu sitter jag och Clara i soffan och tittar på film,eller hon tittar på film,och Micke steker plättar gud så gott,sen blir de fixa lite här hemma,sen åka till Österstad till Claras gudföräldrar för lite fika,annars händer inte mkt mer,skönt.. I morgon blir det träning med hundarna,få se va vi ska hitta på,men nått bra blir det nog   Ha en fortsatt bra dag/kväll.

Bjuder på några godisletar kort på Loke


 

Jag gömmer lite godis här och där,Loke väntar på kammandot!


 

Å där var de ju massa :D


 

Å va kul:-)

 

Bjuder på ett myskort på Clara oxå :-)

Av Anna - 16 februari 2010 22:56

Hejsan nu har jag även startat en djurblogg,där vi kommer skriva va vi gör om dagarna med våra hundar då det kanske är nått spec,eller bara vill dela med oss. Tänkte berätta lite om oss och hundar/djuren


Anna heter jag 27 år bor tillsammans med världens bäsa sambo Micke 38 år :-) Så klart hihi,tillsammans har vi 4 barn,Clara 2 år,Elin & Adam 9 år och Amanda 15 år.

Bor på landet utanför Motala i en villa på 6 rok. Där bor oxå Våra djur,Rocky 5½ år blandras mellan Schäfer/bordercollie/Leonberger/ jätte mysig kille,Loke Rottweiler 1½ år husets lilla gris,som bara vill kela precis hela tiden,Elviz och Lizzie syskonen blandras mellan Schäfer/Bordercollie/Labrador/Dingo 1 år (mars) mysiga dom oxå,Men så himla olika,Elviz e den lugna killen som helst ligger ute i trädgården och vaktar,Lizzie är en liten studsboll så himla mkt energi     Men så go,men ibland får man nått allvarligt fel på henne då hon är överallt ibland :-) Sen har vi lilla Enzo som är en blandras katt mellan Norsk skogskatt/Huskatt,otroligt gosig,sover mest hela dagarna förutom då han e vaken och busar med barn/hundarna :-) Han har sin vakna stund mitt på dagen och sen innan vi ska sova på kvällen,men så himla rar kille.

Sen har vi oxå 3 kaniner som bor i vår trädgård,Molly Flingan bor ute och Astrid bor inne då dom var dum mot henne,så då tog vi in henne då hon behöver kärlek,och de trivs hon verkligen med   Sen har vi några fiskar ute i dammen oxå och 2 akvarium här inne,undra va nästa djur blir?   

Och va gör vi med hundarna kanske ni undrar då vi har 4 st   

Jo Rocky han har gått spårkurs så han spårar vi med en del,annars e han bara..

Loke han spårar vi lite med oxå,och har gått en del kurser,nu i vår ska vi börja en tävlingslydnads kurs,undra hur de kommer gå?En 1½ årig kille som har massa trots?!Men på tävlingsplanen kan han faktiskt skärpa till sig   

Elviz:Gick i höstas valpkurs nu ska han oxå gå en tävlingslydnadskurs.

Lizzie:Ja va ska man göra med den lilla energiknippan??

Haha jo har anmält oss till Agility och Vallningskurs skulle dock behöva gå en lydnads kurs med,men först kör vi dessa på kurser får vi se om hon blir mer stressad av agility eller om hon kan skärpa till sig på agilityplanen  

Men vallning tror jag stenhårt på faktiskt,så henne får vi nog ordning på med ska ni se :-) Nu ska jag sluta babbla för ikväll! Ha en bra kväll! Natti//Anna



Gänget Rocky Elviz Lizzie & Loke


 

Lizzie


 

Elviz


 

Loke


 

Rocky


 

Flingan


 

Astrid & Molly


 

Enzokillen


 

Mammas kille!!


Jag


 

Micke


 

Våran Prinsessa Clara!


 

Clara Adam & Elin


 

Amanda jag & lille Oliver

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag heter Anna är sambo med Micke,vi bor på landet utanför Motala,där vi bor med 4 barn 2-15 år.. 4 hundar,3 kaniner och 1 katt. Denna blog skrivs mkt om djuren..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards