Direktlänk till inlägg 20 februari 2010

Liten blir stor:-)

Av Anna - 20 februari 2010 21:45

Hej på er, nu tänkte jag att det är dags att jag (husse) tar och skriver några rader i vår nya hundblogg. Jag kan inte säga att jag är uppvuxen med hundar för det är jag inte men har alltid älskat dom och köpte min första hund när jag var 18 år.Det var en blandras tik som fick namnet Skrållan somför övrigt är ett kattnamn enligt min sambo;.) Skrållan var en mkt trevlig hund och jag gick många lydnadskurser och annat med henne. Tyvärr gick hon bort 7 år gammal efter att först fått cancer och sedan borrelia,

Sedan följde en väldans massa år utan hund tills nu för drygt ett år sen då jag träffade min Anna. Hon hade då Rocky och Loke och domföll jag för direkt.

Men Rocky fixa inte att gå kurser tillsammans med andra hundar och Anna går ju kurserna med Loke och jag tiitta på vilket blir tråkigt i längden.

Så det sluta med att jag skaffade mig en valp och det blev Elviz.

Ganskahäftigt att det kunde bli så rätt för Elvis är en helt perfekt hund för mig,han är glad men otroligt lugn för sin ålder och han är mjuk.

Jag är bestämd mot honom behöver absolut inte använda några hårda ord för han trotsar inte utan vill vara husse till lags.

 

Lille Elvis man har nästan glömt hur liten du var:-)

 

Jag och Elvis i spårskogen

 

En riktigt riktigt fin bild tycker jag.

Och sen kom Lizzie Elviz syster till oss och nu så är våran hundkvot fylld enligt mig i allafall. Sambon verkar inte ha någon gräns men tror att hon gillat läget nu:-)

Det är kul att ha ett gemensamt intresse och vi jobbar båda tvåför att våra hundar ska ha det så bra som möjligt.

Sen tror jag att det är sommed barn att det är bra med både en husse och matte för man är på lite olika sätt med hundarna och man märker att hundarna vet skillnaden precis:-) Om Anna går ut i köket på kvällen ligger de kvar och sover men om jag kommer så står de på kö vid dörren för de vet att "pappa" brukar ta kvällspasset:-) jag kallar Elviz för min hund men själfallet är det så att vi har våra fyra hundar tillsammans men det är väl tänkt att jag ska svara för större delen

av hans uppfostran och det återstår att se hur det går:-)

Har väl sagt att jag ska ställa upp på en lydnads etta men vi får se hur det blir med det. Det viktigaste är en bra grundlydnad för det underlättar både min och hans vardag.

Ha en bra kväll alla/Micke


 
 
Lisa

Lisa

20 februari 2010 22:37

Man minns den tiden med glädje!! Små köttbullar som ränner omkring och drar å sliter i allt!! Härlig tid, men dock skönt när dom växer till sig! Härlig skara ni har.

http://www.dubbela.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 25 augusti 2010 00:42

Ja nu var de kanske på tiden att jag skriver och uppdaterar lite.. Sist skrev jag om en hemlis?! Ja just det.. Det har flyttat en till liten filur med 4 ben till oss..En Rottweiler flicka som heter Akira:-) Är nu 5 månader men har ju haft henne sen...

Av Anna - 18 april 2010 22:41

Ja nu har de vart fullt upp.. Kurser måndag tisdag onsdag torsdag & söndagar... Måndagar:Fortsättningskurs i lydnad Tisdagar:Allmän träning Onsdagar:Agility Torsdagar:Tävlingslydnad Söndagar:Vallningskurs Så ni ser att vi har fullt upp ...

Av Anna - 9 april 2010 15:28

Ja verkligen var de ett tag sen vi uppdaterade.. Fullt upp.. Nu har alla kurser förutom vallkursen börjat.. Går bra.. Kul med   I förrgår på våran lång promenad badade alla 4 hundarna.. Och förmodligen gjorde Lizzie illa sig där på nått.. För fic...

Av Anna - 30 mars 2010 23:43

Ja de var det verkligen,fullt upp.. Nu har en av kurserna dragit igång,2 börjar på söndag..Då är det lydnad och agility få se hur Lizzie tycker om agility men tror det är nått som faller henne i smaken.. Men det visar sig vi testar.. Lydnaden går ja ...

Av Anna - 18 mars 2010 19:37

Idag har de verkligen varit en slappar dag..Clara har varit hos dagmamman 10-16 Micke var på p-möte mellan 10-12 sen 12:30-15:30 va han på nya jobbet.. Drar igång och jobbar den 31/3 helt tror ja det var,Micke har ju fått nytt jobb Han jobbade ju...

Presentation


Jag heter Anna är sambo med Micke,vi bor på landet utanför Motala,där vi bor med 4 barn 2-15 år.. 4 hundar,3 kaniner och 1 katt. Denna blog skrivs mkt om djuren..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards