Alla inlägg under augusti 2010

Av Anna - 25 augusti 2010 00:42

Ja nu var de kanske på tiden att jag skriver och uppdaterar lite..

Sist skrev jag om en hemlis?! Ja just det.. Det har flyttat en till liten filur med 4 ben till oss..En Rottweiler flicka som heter Akira:-) Är nu 5 månader men har ju haft henne sen hon var 8 veckor..Jag är fodervärd till henne.. Det var ju inte alls meningen men vem kan motstå en sån söt filur? inte jag iaf.. Så nu ska vi göra oss av med våran rottis kille på  2 år..Så vet ni nån hundgalen människa så kan ni ju höra av er :-) För jag säljer han inte till vem som helst utan han ska få jobba.

Akira är himla lugn har alltid varit och så duktig precis som sin mamma :-)

Har vart på 2 utställningar hittils..Den första var vi till Åtvidaberg hundklubb den 7/8 där kom vi bis 3 och bir.. Den 8/8 kom vi bis 2 ;) Så himla kul att dom gillar henne för i våra ögonen är hon den sötaste :-) ska på 3:dje utställningen nu på lördag får vi se hur de går då.. Den 19/9 ska vi till Ljusdal på våran första officiella..Och den 25/9 ska vi till Eskilstuna på Rasspecial utställning de kommer bli jätte kul..Och hoppas de går lika bra då.. Vi går valpkurs med henne nu,sen blir de fortsättningskurs med henne..Jag ska tävla lydnad och sök(tror jag) med henne sambon ska köra spår med henne.. Sen när vi tävlat upp henne e de ju dags för valpar två kullar ska dom ha på henne,sen ska vi ha en kull beroende på hur gammal hon är när dom tagit sina två kullar.. Idag har vi varit till bruksan och tränat med 3 av våra hundar Lizzie Elviz & Akira.. Körde Akiras första platsligg med 9 hundar de gick super hon e duktig min tjej  I sommar har jag jobbat 70% har gått jätte bra..Nu väntar jag besked om timvikarie på ett nytt ställe som ska öppnas i höst får vi se hur de går..Sambon är oxå hemma nu,trivdes inte alls på sitt förra jobb så han sa upp sig.. Så nu letar han oxå jobb,skönt att båda går hemma..Iaf ett tag:-) Nu e de dags att sussa..Ska till Siw på fika imorgon och hämta våra halsband till Elviz & Lizzie som hon gjort bild kommer upp i ett senare inlägg kanske imorgon.. Ha det så bra alla! Hej svejs  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag heter Anna är sambo med Micke,vi bor på landet utanför Motala,där vi bor med 4 barn 2-15 år.. 4 hundar,3 kaniner och 1 katt. Denna blog skrivs mkt om djuren..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards